Pokračovanie v EXPERIMENTOVANÍ

Počas jedného týždňa som sa venovala mojim prvým dvom návrhom a zisťovala čo by v ich pokračovaní fungovalo a čo nakoniec fungovať nebude. Experimentovala som s rozličnými rozdeleniami priestoru a celkovými tvarmi, s ktorými som od začiatku pracovala ale chcela som to nejak.. inak.. Vznikli tak 4 nové návrhy ako pokračovanie a opravovanie prvotných dvoch. V tomto príspevku budem zdieľať 2 z nich.


Naše aktuálne Nemiesto nie je práve miesto, ktoré by si ľudia moc všímali napriek tomu, že tam denne prejde veľké množstvo ľudí keďže je náš pozemok hneď vedľa vstupu do metra, nie to aby toto Nemiesto vyhľadávali. Nie je lákavé, ľudia ho veľmi nevyužívajú a necítia sa tam pohodlne.

Chcela som dať už stojacemu stĺpu, dominante, na našom pozemku novú funkciu. Zmenu pohľadu, dostupnosť na miesto, ktoré nie je bežne dostupné. Priestor som nechcela úplne uzatvoriť, skôr som chcela tu len posadiť miesto, kde by sa ľudia mohli pohodlne stretávať, trávili tu čas a cítili sa komfortne. Oživiť priestor a dať mu funkciu.


Na nasledujúcich fotkách je jeden z mojich pôvodných návrhov - jeho naskicovaný pôdorys a perspektíva.

     



Veľmo-veľmi pracovný model zasadený do fotky vo Photoshope + doplnený poznámkami a skicami v Procreate 













V pokračovaní tohto návrhu som priestor chcela trochu viac zcelistviť. Na fotke je pôdorys len naskicovaný (rovnako ako aj na nasledujúcich), pretože ma zaujímalo, či to bude vôbec fungovať. Preto vlastne celý tento príspevok hovorí o experimentovaní.

Chcela som priestor trochu viac ohraničiť, dať tam viac zaujímavých miest na tom jednom veľkom ohraničenom priestore,...

Na pôdoryse sú aj poznámky, ktorými som sa orientovala a s ktorými som pracovala. V podstate to bol môj tok myšlienok v jednej fotke.


Naskicovaný pôdorys s poznámkami



Pracovný model zasadený do fotky - upravené vo Photoshope a doplnené kresbou a poznámkami v Procreate.


Ďalší pracovný model vo fotke upravený vo Photoshope a dokreslené v Procreate - pohľad od najvyššieho bodu múru na hranici našeho pozemku.



Na nasledujúcich fotkách je môj druhý prvotný návrh, s ktorým som začínala. Pracovala som s rovnakými princípmi, ktoré som miestu chcela dať ako pri tom prvom.

- nová funkcia
- zmena pohľadu
- dostupnosť
- oživenie priestoru
- funkcia

Jeho naskicovaný pôdorys a perspektíva z vtáčieho pohľadu.


Ako som už spomínala, pri pokračovaní som čisto skicovala pôdorysy do reálnych fotiek pozemku. Potom som podľa daného pôdorysu urobila pracovný model, s ktorým som ďalej pracovala.


Naskicovaný pôdorys


Pracovný model

Pracovný model zasadený do fotky - upravené vo Photoshope a dosplnené poznámkami a skicami v Procreate

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

ANALÝZA

CCP Pavillion

1to1