Cesta Prahou

Počas jednoduchej prechádzky, kde som očakávala, že prídeme, vypočujeme si zopár faktov o životoch  budov a ich architektov a po dlhej prechádzke sa každý vrátime domov skôr než sa začne stmievať, toho bolo viac.. o veľa...



Je to očakávatelné ale aj tak ma celkom prekvapilo, keď sme si počas krátkeho výkladu o živote budovy a jej zaujímavých faktoch mali robiť skice, čo sa mi na tom páčilo je, že zatiaľ, čo by sme bez skicárov pri výklade len pozerali do zeme alebo na hovoriaceho, pri skicovaní sme neodtrhli pohľad z danej budovy.

Kto by čakal, že...?




Bolo úplne úžasné, že sme dostali možnosť pozrieť si niektoré stavby z vnútra (DAM bytovka, nová budova UMPRUM, Veletržní palác, ...). Ako to naozaj funguje, ako riešia interiéry či spoločné priestory. No a tie výhľady...





Pri návšteve Veletržného paláca sme toho stihli veľa. Históriu budovy, prezretie rôznych poschodí a ich jednotlivých priestorov. Moc sa mi páčilo, že bolo pomocou jednoduchých starých fotiek, vytlačených na špeciálnom materiáli, možné porovnať si, aké rozdiely a zmeny priestorov sa udiali za určitú dobu.




DRN - Nikdy som si neuvedomila, čo presne je až tak zajímavé na ´tej´ budove, o ktorej toľko vravia. Rôznorodé prvky, ktorých je tak veľa a napriek ich rozdielom a odlišným dobám, pôsobia ako jeden jediný celok. 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

ANALÝZA

CCP Pavillion

1to1